|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом голови Ленінського
районного суду м. Запоріжжя
№ 28 від 30 листопада 2022 року
|
ПЛАН РЕАГУВАННЯ
на надзвичайні ситуації в
Ленінському районному суді м. Запоріжжя
Структура плану
|
|
|
|
Розділ І. Загальні положення ………………………………………………3
|
|
|
Розділ ІІ. Висновки з аналізу ймовірних джерел небезпеки в Ленінському районному суді м.Запоріжжя ..............................................................3-4
|
|
|
Розділ ІІІ. Організація і порядок виконання заходів щодо попередження надзвичайних ситуацій ..................................................................................4-6
|
|
|
Розділ ІV. Організація і порядок виконання заходів при загрозі та/або виникненні надзвичайної ситуації …………………………………….....6-11
|
|
|
Розділ V. Організація забезпечення дій щодо реагування на надзвичайні ситуації ……………………………………………………………………11-13
|
|
|
|
|
І. Загальні положення
План реагування на надзвичайні ситуації в Ленінському районному суді м. Запоріжжя (далі – План реагування) розроблений відповідно до Кодексу цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року (із змінами), Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану» від 16 березня 2000 року № 1550-ІІІ (із змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року № 223 «Про затвердження Плану реагування на надзвичайні ситуації державного рівня», Постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року №11 (із змінами) «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368 (із змінами) «Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями», Постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року № 841 (із змінами) «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій», інших законодавчих та нормативно-правових актів, які діють у сфері цивільного захисту.
План реагування складено з метою:
- забезпечення готовності працівників Ленінського районного суду м. Запоріжжя до оперативного реагування на надзвичайні ситуації;
- організації оперативного реагування на надзвичайні ситуації;
- організації взаємодії та всебічного забезпечення заходів цивільного захисту;
- мінімізації матеріальних і фінансових втрат від впливу надзвичайних ситуацій у період ліквідації їх наслідків;
- забезпечення життя та здоров'я працівників суду в умовах надзвичайних ситуацій;
- здійснення заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій.
Основним завданням Плану реагування є збереження життя і здоров'я людей, мінімізація матеріальних втрат. З цією метою вживаються заходи для захисту приміщень суду, місць постійного перебування людей, вирішення питань зосередження або термінової евакуації працівників та відвідувачів суду з території, на яку можуть бути поширені небезпечні фактори ураження прогнозованої надзвичайної ситуації техногенного, природного чи соціального характеру.
Підставою для введення в дію основних заходів Плану реагування є загроза виникнення чи виникнення надзвичайної ситуації, що несе небезпеку життю та здоров’ю працівників суду або загрозу виникнення руйнування чи втрати майна.
Розділ ІІ. Висновки з аналізу ймовірних джерел небезпеки в Ленінському районному суді м.Запоріжжя
Приміщення Ленінського районного суду м. Запоріжжя розташоване в чотирьохповерховій житловій будівлі за адресою: м. Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.1/2, на першому поверсі.
Аналізуючи ймовірні джерела небезпеки та можливість виникнення надзвичайних стуацій, які можуть загрожувати нормальному (звичайному) функціонуванню суду та нести небезпеку життю і здоров`ю працівників, можна класифікувати надзвичайні обставини за такими видами:
- надзвичайні ситуації техногенного характеру — це транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах життєзабезпечення;
- надзвичайні ситуації природного характеру — це небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні прісноводні явища, деградація ґрунтів чи надр, природні пожежі, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміна стану водних ресурсів та біосфери тощо;
- надзвичайні ситуації соціального характеру — це ситуації, пов'язані з протиправними діями терористичного та антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів, систем зв'язку та телекомунікацій, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, викрадення або захоплення зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо);
- надзвичайні ситуації воєнного характеру — це ситуації, пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, нафтопродуктів, вибухівки, транспортних та інженерних комунікацій тощо.
Розділ ІІІ. Організація і порядок виконання заходів
щодо попередження надзвичайних ситуацій
Залежно від реальної ситуації, масштабів, наслідків і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, за рішенням голови суду визначається один із режимів функціонування суду, а саме:
а) режим повсякденного функціонування – тимчасово встановлюється за умов нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій;
б) режим підвищеної готовності – тимчасово встановлюється у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації за рішенням Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем;
в) режим надзвичайної ситуації – тимчасово встановлюється у разі виникнення надзвичайної ситуації за рішенням Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем;
г) режим надзвичайного стану - тимчасово встановлюється у межах території, на якій введено правовий режим надзвичайного стану відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану» для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем.
Комплекс основних заходів, що реалізуються при введені Плану реагування в дію:
а) у режимі повсякденного функціонування:
- організація та ведення спостереження, здійснення контролю за станом довкілля;
- запровадження заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення безпеки і захисту працівників суду та відвідувачів, зменшення об’єму можливих матеріальних втрат;
- організація підготовки та навчання працівників суду щодо дій у надзвичайних ситуаціях техногенного, природного та соціального характеру, набуття практичних навичок у застосуванні засобів колективного та індивідуального захисту;
- вжиття заходів щодо функціонування суду у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
- постійний моніторинг, аналіз і оцінка загрози виникнення надзвичайних ситуацій в приміщенні суду та можливих їх наслідків;
- створення, своєчасне поповнення та цільове використання об’єктового резерву матеріальних та фінансових ресурсів для локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
б) у режимі підвищеної готовності:
- здійснення заходів, визначених для режиму повсякденного функціонування, в тому числі додатково провести:
- оповіщення відповідальною особою з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в Ленінському районному суді м. Запоріжжя, (далі – відповідальна особа) керівництва суду про загрозу виникнення надзвичайної ситуації;
- організація чергування працівників апарату суду;
- посилення роботи, пов’язаної з веденням спостереження та здійснення контролю за станом довкілля;
- прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів в приміщенні суду та на прилеглій території;
- впровадження в дію комплексних заходів щодо захисту працівників суду та відвідувачів, забезпечення сталого функціонування суду;
- проведення комплексу першочергових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації в приміщенні суду.
в) у режимі надзвичайної ситуації:
- оцінка ситуації, визначення межі території, на якій виникла надзвичайна ситуація, підготовка пропозицій щодо організації проведення першочергових невідкладних аварійно-рятувальних та інших робіт та необхідності залучення додаткових спеціалізованих сил цивільного захисту;
- здійснення дій, спрямованих на захист життя і здоров’я працівників суду та відвідувачів, збереження матеріальних ресурсів;
- організація проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, пов’язаних з локалізацією та ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, із залученням необхідної кількості спеціалізованих служб та формувань цивільного захисту міста;
- організація робіт, спрямованих на всебічне забезпечення сталого функціонування суду;
- інформування вищестоящих органів управління щодо рівня надзвичайної ситуації та вжитих заходах, пов’язаних з реагуванням на цю ситуацію;
г) у режимі надзвичайного стану:
- здійснення заходів, передбачених Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану”.
У разі загрози виникнення надзвичайної ситуації проводяться:
- оповіщення і збір відповідальною особою керівництва суду для визначення порядку дій у разі загрози або виникненні надзвичайної ситуації;
- у разі необхідності - організація чергування визначених посадових осіб;
- отримання інформації про обстановку і характер можливої надзвичайної ситуації від органів виконавчої влади, взаємодіючих установ, організацій, підприємств;
- уточнення порядку оповіщення та інформування працівників суду про загрозу виникнення або настання надзвичайної події;
- перевірка готовності технічних засобів оповіщення і зв’язку, підготовка до їх практичного застосування;
- приведення у готовність до виконання завдань за призначенням та перевірка укомплектованості працівників суду засобами захисту, зв’язку та обладнанням у разі загрози виникнення чи настання надзвичайної ситуації;
- проведення організаційних, технічних, медичних, протипожежних, інженерних та інших запобіжних заходів, направлених на забезпечення умов функціонування суду та недопущення необґрунтованих матеріальних збитків у разі надзвичайної ситуації;
- уточнення порядку управління та організація взаємодії у разі виникнення надзвичайної ситуації.
У разі виникнення надзвичайної ситуації проводяться:
- оповіщення і збір відповідальною особою керівництва суду та органів цивільного захисту для визначення порядку дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
- у разі необхідності - організація чергування визначених посадових осіб з числа працівників суду;
- оповіщення та інформування працівників суду про ситуацію, що виникла внаслідок надзвичайної ситуації та порядок їх дій в осередках ураження;
- проведення комплексу практичних заходів щодо негайного захисту життя і здоров’я працівників суду та відвідувачів з одночасним залученням міських спеціалізованих служб до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з питань локалізації та ліквідації надзвичайної ситуації;
Розділ ІV. Організація і порядок виконання заходів при загрозі та/або виникненні надзвичайної ситуації
У разі істотного погіршення радіаційної, хімічної, біологічної (бактеріологічної), сейсмічної та гідрометеорологічної обстановки або отримання інформації (прогнозу) про можливість виникнення надзвичайної ситуації, а також у разі раптового її виникнення, у режим підвищеної готовності приводяться відповідальна особа з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в Ленінському районному суді м. Запоріжжя (далі – відповідальна особа) та працівники апарату суду.
Керівництвом суду та відповідальною особою з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки суду забезпечується здійснення заходів, необхідних для якнайшвидшої нормалізації ситуації, ліквідації загрози безпеці життю та здоров’ю працівників суду, мінімізації втрат та завданих збитків, проведенням робіт у разі виникнення надзвичайної ситуації до прибуття аварійно-рятувальних підрозділів та спеціалізованих формувань ДСНС України.
При загрозі або виникненні надзвичайної ситуації, у разі необхідності, здійснюється зміна режиму роботи суду та, за можливості, проведення аварійно-рятувальних і відновлювальних робіт.
Загроза або виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру в Ленінському районному суді м. Запоріжжя можлива у разі:
- виникнення пожежі у приміщенні суду або на його прилеглій території;
- стихійного лиха, що спричиняється небезпечними явищами природи (смерчі, урагани, сильні морози, снігові замети та інші);
- землетрусу силою до 5 балів за шкалою Ріхтера і вище;
- виникнення надзвичайних ситуацій епідеміологічного характеру.
- Порядок дій у разі виникнення пожежі
- негайно зателефонувати за номером 101 (за необхідності 102, 103, 104) для виклику пожежної служби;
- евакуювати усіх працівників суду та відвідувачів у безпечне місце згідно з планом евакуації суду;
- організувати гасіння пожежі наявними та первинними засобами пожежогасіння до прибуття працівників аварійно-рятувальних служб;
- організувати (за можливості) евакуацію документації, обладнання, комп’ютерної техніки та майна у безпечне місце та організувати надійну його охорону;
- вимкнути загальний рубильник електричної мережі;
- у разі необхідності надати першу медичну допомогу постраждалим;
- організувати зустріч пожежних підрозділів та вказати маршрут руху до місця пожежі;
- під час рятування потерпілих із приміщення, що горить, і гасіння пожежі дотримуватися таких правил пожежної безпеки:
- перш ніж увійти в приміщення, охоплене полум'ям, накритися з головою мокрою тканиною;
- відчиняти двері в задимлене приміщення обережно, щоб запобігти спалаху полум’я від швидкого припливу свіжого повітря;
- відчиняючи двері, знаходитися з боку ходу дверного полотна;
- у сильно задимленому приміщені рухатися зігнувшись або поповзом;
- для захисту від чадного газу дихати через зволожену тканину;
- якщо на вас зайнявся одяг, потрібно лягти на землю і перекочуючись збити полум'я; ні в якому разі не намагатися бігти — це ще більше роздмухує полум'я;
- побачивши людину в одязі, що горить, накинути на неї цупку тканину (пальто, плащ або покривало тощо), щільно притиснути, на місце опіку накласти пов'язку і відправити потерпілого до медичного закладу;
- у разі займання електропроводки, спершу потрібно вимкнути рубильник, а потім гасити полум'я;
- виходити із зони пожежі необхідно в той бік, звідки віє вітер.
- Порядок дій у разі снігових бурь, ураганів, смерчів та інших стихійних лих в робочий час
Отримавши повідомлення Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області по телебаченню чи міській радіомережі (перед повідомленням подається команда „УВАГА ВСІМ!”) про можливість настання стихійного лиха природного характеру - необхідно виконати наступні дії:
- закрити щільно двері, вікна (ролети), дахові (вентиляційні) люки;
- укріпити окремі елементи будівлі;
- провести додаткову герметизацію приміщень;
- підготувати засоби аварійного освітлення;
- забезпечити запас питної води, продуктів харчування;
- на час бурі або іншого стихійного лиха заборонити вихід із приміщення;
- організувати виконання інших необхідних запобіжних і організаційних заходів.
1.3. Порядок дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій епідеміологічного характеру (виникнення і поширення групових та масових інфекційних захворювань):
- проінформувати Головне управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області за номером телефону 101;
- проінформувати Державну установу «Запорізький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» за номером телефону 061-224-06-88 і забезпечити виконання їх рекомендацій;
- посилити контроль за працівниками суду та станом їхнього здоров'я з метою активного виявлення хворих;
- дотримуватись правил особистої гігієни й протиепідемічного режиму;
- у разі занедужання одного або декількох працівників рекомендувати їм пройти обстеження фахівцями лікувально-профілактичного закладу;
- забезпечити захист продуктів харчування та питної води від зараження;
- у разі необхідності - щоденно проводити дезінфікування приміщення суду;
- щоденно доповідати керівництву суду про стан захворюваності серед працівників суду;
- забезпечити здійснення організаційних заходів, спрямованих на виконання рекомендацій щодо здійснення необхідних дій у разі настання надзвичайної ситуації епідеміологічного характеру.
1.4. Порядок здійснення заходів у разі виникнення землетрусу
Ознаки близького землетрусу:
- Запах газу, де раніше цього не відзначалось.
- Тривога птахів та домашніх тварин.
- Іскри між близько розташованими електричними дротами.
- Блакитне освітлення внутрішньої поверхні будинків.
Основні заходи, які підлягають негайному виконанню:
- невідкладно зателефонувати за номером 101( за необхідністю 102, 103, 104);
- діяти негайно, як тільки відчуєте коливання ґрунту або будівлі, головна небезпека, яка може загрожувати - це предмети і уламки, що падають;
- швидко провести евакуацію працівників і відвідувачів суду з приміщення суду та відійти від нього на відкрите місце;
- негайно перейти у більш безпечне місце, при знаходженні у приміщенні, потрібно стати в отворі внутрішніх дверей або у кутку кімнати, подалі від вікон і важких предметів;
- віддалитися від ліній електропередач;
- під час проведення евакуації працівників суду з будівлі не допускати виникнення паніки;
- у разі необхідності надати першу медичну допомогу постраждалим;
- організувати виконання інших необхідних запобіжних і організаційних заходів.
- У разі виникнення надзвичайних ситуацій соціально-політичного та (або) воєнного характеру приміщення суду може стати місцем, де ймовірно може статися:
- виявлення вибухового пристрою в будівлі суду та прилеглій території;
- отримання повідомлення про замінування приміщення суду;
- захоплення заручників з числа працівників суду або його відвідувачів;
- ураження людей внаслідок застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин.
2.1. Виявлення вибухового пристрою в приміщенні суду
та прилеглій території
З метою попередження вибуху та встановлення наявності вибухового пристрою необхідно:
- бути уважними та звертати увагу на покинуті речі (валізи, сумки, пакунки, парасольки тощо);
- звертати увагу на ділянки свіжоскопаної землі навколо будівлі суду;
- не приймати від сторонніх осіб подарунків, квітів, поштових посилань тощо.
При виявленні вибухового пристрою або підозрілих речей необхідно:
- зберігати спокій;
- негайно повідомити про ситуацію, що виникла оперативно-рятувальну службу Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Запорізькій області за телефоном 101 та ЗРУП Головного управління національної поліції у Запорізькій області за номером 102;
- не користуватись запальничками, іншими джерелами відкритого вогню, а також предметами, що можуть його утворювати;
- не торкатись до підозрілих речей руками або іншими речами;
- у жодному разі не намагатися переміщувати вибуховий пристрій (підозрілий предмет) або змінювати його положення;
- залишити місце, де виявлено підозрілий предмет, по можливості організувати його охорону на безпечній відстані до приїзду оперативно – рятувальної групи;
- організувати і провести евакуацію працівників суду у безпечне місце розміщення у відповідності до плану евакуації;
- під час проведення евакуації людей з приміщення суду не допускати виникнення паніки серед працівників суду;
- організувати (за необхідності) евакуацію матеріально–технічних засобів, документації, обладнання, комп’ютерної техніки та майна у безпечне місце та організувати надійну його охорону;
- організувати виконання інших необхідних запобіжних і організаційних заходів.
- Отримання повідомлення про замінування приміщення суду
Терористи намагаються розмістити вибухові пристрої у найбільш уразливих місцях, де зможуть завдати найбільшої шкоди населенню.
До таких місць, як правило, належать:
- автомобілі;
- входи, внутрішні двори, підсобні приміщення адміністративних і житлових будинків, складських приміщень;
- урни для сміття, інженерні комунікації в місцях масового перебування людей.
В окремих випадках вибуховий пристрій може бути замаскований у поштових посиланнях (посилки, конверти), букетах квітів, подарунках тощо.
Також до ознак підозрілих предметів, що можуть виявитись вибуховими пристроями, можна віднести:
- електричні дроти, що виходять з невідомого предмета, антени, лампочки на його поверхні, хід годинника, що прослуховується;
- залишені предмети побутового призначення (валізи, сумки, гаманці, дитячі іграшки, ручні ліхтарики тощо);
- предмети, що знаходяться в не призначених для цього місцях (наприклад, велика дитяча іграшка біля вхідних дверей);
- предмети з прикріпленими до них мобільними телефонами, радіостанціями, акумуляторами.
Слід пам'ятати, що вибухова речовина може бути різноманітного походження та мати різні властивості.
Основні заходи, які підлягають негайному виконанню:
- зателефонувати за номером 102 та повідомити про ситуацію ЗРУП Головного управління національної поліції у Запорізькій області;
- зателефонувати за номером 101 та повідомити про ситуацію оперативно-рятувальну службу Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Запорізькій області;
- організувати і провести евакуацію працівників суду у безпечне місце розміщення у відповідності до плану евакуації,
- під час проведення евакуації людей з приміщення суду не допускати виникнення паніки серед працівників суду та відвідувачів;
- організувати (за необхідності) евакуацію матеріально – технічних засобів, документації, обладнання, комп’ютерної техніки та майна у безпечне місце та організувати надійну його охорону;
- організувати виконання інших необхідних запобіжних і організаційних заходів.
- Захоплення заручників з числа працівників суду
Якщо приміщення суду захоплене терористами, необхідно:
- зберігати спокій та не піддаватись паніці;
- виконувати вказівки та намагатись не провокувати злочинців;
- при можливості відразу повідомити правоохоронні органи про терористичну атаку за телефоном 102;
- не наближатись до дверей та вікон;
- у разі прибуття правоохоронних органів чітко виконувати їх інструкції та вказівки;
- за можливості сховати у надійне місце цінні речі.
Розділ V. Організація забезпечення дій щодо реагування на надзвичайні ситуації
Забезпечення організаційних заходів у разі загрози виникнення або настання надзвичайної події, своєчасне виконання практичних заходів щодо локалізації та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації покладається на керівництво суду та відповідальну особу з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в Ленінському районному суді м. Запоріжжя.
Управління заходами та діями цивільного захисту у разі загрози виникнення або настання надзвичайної ситуації техногенного, природного та соціального характеру здійснюється з пункту управління заходами цивільного захисту, розташованого в приміщенні, де розміщується керівництво суду, а при необхідності з укриття.
- До захисних споруд, що використовуються як укриття у разі евакуації, належать сховища, розміщені в Запорізькому професійному будівельному ліцеї (вул. Лобановського, буд. 1); Запорізькому багатопрофільному ліцеї № 62 (вул. Незалежної України, буд. 9 ); Інженерному інституті Запорізького національного університету (пр. Соборний, буд. 226 – центральний вхід, лабораторний корпус інституту); Дитяча юнацька спортивна школа (пр. Соборний, буд. 226).
З отриманням повідомлення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації приводиться у готовність система управління цивільного захисту, а саме:
- оповіщається та збирається керівництво суду та відповідальна особа з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки;
- перевіряються всі види зв’язку для забезпечення керівництва силами і засобами цивільного захисту суду та взаємодії з спеціалізованими службами цивільного захисту міста;
- організовуються і забезпечуються всіма видами зв’язку визначені відповідальні особи з числа працівників суду;
- у разі необхідності здійснюється організація чергування визначених осіб з числа працівників суду;
- уточнюється порядок виконання основних заходів цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
- забезпечується організація основних сил і засобів для проведення своєчасної евакуації працівників суду та збереження матеріальних цінностей;
- визначається порядок отримання інформації про стан техногенної та природної небезпеки, загрози виникнення надзвичайних ситуацій соціального чи воєнного характеру.
З отриманням повідомлення про виникнення надзвичайної ситуації:
У відповідності до основних заходів Плану реагування проводяться наступні заходи:
- організація і збір органів цивільного захисту Ленінського районного суду м. Запоріжжя, до яких належать керівництво та відповідальна особа;
- оповіщення керівництва суду про ситуацію, яка склалася;
- організація чергування визначеними особами з числа працівників суду;
- забезпечення заходів щодо захисту життя і здоров’я працівників суду;
- організація проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, спрямованих на локалізацію та ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації;
- встановлення взаємодії з органами управління та силами цивільного захисту міста;
- узагальнення та передача інформації щодо виду, характеру та масштабів надзвичайної ситуації, інформування вищого керівництва щодо прийнятих рішень і вжитих практичних заходів з питань ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Управління, зв¢язок, оповіщення та взаємодія організовується з використанням мереж мобільного зв’язку , міської та міжміської АТС.
Отримання відповідних сигналів, команд, розпоряджень і повідомлень здійснюється на державних, регіональних і місцевих каналах радіомовлення і телебачення.
Мережі зв’язку
Відповідальною особою з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в Ленінському районному суді м.Запоріжжя через міську автоматизовану телефонну мережу підтримується зв`язок з:
- Управлінням з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради за номером телефону (061) 787-53-00;
- з представниками правоохоронних органів за номером телефону– 102;
- оперативно-рятувальною службою Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Запорізькій області за номером телефону - 101;
- швидкою медичною допомогою за телефоном - 103;
Порядок отримання інформації і організація оповіщення про надзвичайні ситуації
Інформацію про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру (радіоактивного забруднення місцевості, хімічного зараження, вибуху, промислових пожеж, в епіцентрі яких може опинитися будівля суду, транспортної аварії, аварії на енергетичних та комунальних системах життєзабезпечення) та природного походження (метеорологічних, агрометеорологічних, гідрологічних небезпечних явищ, природних пожеж та епідеміологічних спалахів), настання надзвичайних подій соціального характеру можна отримати від:
- Головного управління державної служби з питань надзвичайних ситуацій по телебаченню та міській радіомережі (перед повідомленням подається команда „УВАГА ВСІМ!”);
- Управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради;
- Департаменту з питань цивільного захисту Запорізької обласної державної адміністрації;
- через включені електричні сирени та звукові сигнали.
Оповіщення працівників суду про виникнення надзвичайної ситуації здійснюється за допомогою внутрішнього телефону або через відповідальну особу.